BAGázs IKSZ

A BAGázs Iskolai Közösségi Szolgálatának blogja

Mi leszek, ha nagy leszek? – avagy minden gyereknek vannak álmai

2015. április 15. 12:21 - Horváth Noémi

A mostani szombati foglalkozáson a lányokkal a jövőről beszélgettünk. Kértük őket, hogy írják le, mit terveznek a jövőben, milyen terveik vannak és tudják-e már, hogy mik szeretnének lenni, ha felnőnek. Fontos, hogy tudják, hogy igenis tervezhetnek, hiszen még olyan fiatalok. Beszélgettünk arról, hogy nem baj, ha még nem tudják, hogy mit akarnak majd csinálni, hiszen sokan 18 éves korukban sem tudják még pontosan, de a tervezés fontos része az életnek. Sokan úgy kezdték, hogy mostanában sokat gondolkodtak a továbbtanuláson, Hanna mesélt nekik, hogy neki milyen tervei vannak és, hogy, hogyan készül az érettségire. Én meséltem nekik arról, hogy miket tanultam, hol dolgoztam és milyen tapasztalatokat szereztem. Sokat jelentett ez a foglalkozás, kitűztünk célokat a jövőre nézve és azon fogunk szorgoskodni, hogy ezeket meg is valósítsuk. Hogy miket is írtak a lányok? Olvassátok! :)

Lakatos Natália vagyok, 12 éves és 5. osztályos. Kedvenc tantárgyam a rajz. Ha nagy leszek, cukrász szeretnék lenni. Már otthon is szoktam sütni. Azért szeretnék cukrász lenni, mert szeretek sütni. Szeretek IKSZ-re járni, kedvesek mindig, játszunk, tanulunk. Anyukám és apukám is támogat, hogy cukrász legyek. Ha nagy leszek, gyerekeket szeretnék, máshol szeretnék lakni, nem pedig Bagon. Nagyon fontos nekem a tanulás, mert okos szeretnék lenni.

img_4810.JPG

Gáspár Rebeka vagyok, 7-es. Pár hónap múlva fogok felvételizni. És azért szeretnék tanulni, mert minden felnőtt, aki kurvára elcseszte az egész életét mindegyik azt mondta, hogy nagyon megbánta, hogy fiatalon nem tanult. Jelenleg az a tervem, hogy tanulni fogok és gyakorlok nagyon sokat a felvételire. Hetente egyszer megcsinálok egy felvételi lapot. Még nem döntöttem el, hogy milyen szakmát akarok tanulni, de érdekel a cukrászat, fodrászat, pincérkedés. Nagyon szeretnék érettségizni, Pesten szeretnék lakni és majd dolgozni is.

img_4809.JPG

Lakatos Barbara vagyok, 12 éves, 6. osztályos. Ha felnőtt leszek, az életben azt szeretném, vagyis az az álmom hogy tesi tanár legyek. Először úgy voltam vele, hogy nem akarom ezt csinálni, de meggondoltam magam. Ez jó lenne nekem, mert ez az álmom és ezt meg szeretném csinálni.

Kanalas Emília vagyok, 13 éves, 6. osztályos. Az apukámmal a múltkor beszéltem arról, hogy majd rájövök, hogy milyen fontos a tanulás. Érettségizni akarok, két hete a tesómmal beszéltem, hogy nagyon szeretnénk pincérek lenni. De nem nagyon megy az angol és a matek, de próbálok minél jobban rámenni. Ezt tegnap mondtam az apukámnak és nagyon örült neki. Pesten szeretnék lakni és dolgozni is. I love you Justin Bieber.

img_4807.JPG

Edinának hívnak, 2002 január 4-én születtem, 7/a osztályos vagyok és 13 éves. Kiskoromban még nem értettem, hogy minek tanulni, de most már rájöttem, hogy anélkül nem fogom vinni semmire sem az életben. Tesómmal beszéltem, hogy pincérnek szeretnék menni, de nem vagyok olyan jó, úgyhogy arra kéne jobban rámennem. Peti (a tesóm) is azt mondta, hogy majd keresünk együtt olyan iskolát, ami nekem is tetszik. Már csomóan mondták, hogy megbánták, hogy nem tanultak. Én szeretném vinni valamire az életben, nem csak sima takarítónő szeretnék lenni az iskolában, hanem egy fontos ember, úgyhogy minél jobban arra megyek rá, hogy tanuljak. Peti testvérem már 18 éves, de nagyon megbánta, hogy számítógép technikusnak ment és át akar menni másik iskolába. Krisztián 16 éves, de ő nagyon szereti, amit csinál, ő hegesztőnek tanul. Szeretném azt csinálni, amit szeretek!

img_4808.JPG

 A bejegyzést a Menő FC csapata készítette. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bagazsiksz.blog.hu/api/trackback/id/tr717370220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása